مقالات

نکات مهم هنگام کار با لیفتراک برقی

نکات مهم هنگام کار با لیفتراک برقی

یکی از انواع لیفتراک هایی که امروزه بسیاری از صنایع آن را استفاده می کنند لیفتراک برقی می باشد. زمان کار کردن با لیفتراک باید موارد مهمی را در نظر بگیرید. اگر این موارد را در نظر داشته باشید عملکرد ایمن و مناسب از لیفتراک دریافت خواهید کرد. بسیاری از صنایع جهت جابجا کردن بارهای متفاوت لیفتراک های متفاوت را خریداری می نمایند. لیفتراک ها در دسته بندی های گوناگونی تولید می شوند. بر همین اساس دسته بندی های متفاوت لیفتراک را بررسی کنید و سپس آنها را خریداری نمایید.

حتما بخوانید:  قطعات لیفتراک تویوتا

های باربری برقی 300x300 - نکات مهم هنگام کار با لیفتراک برقی

لیفتراک های باربری برقی

آشنایی با نکات مربوط به کار کردن لیفتراک برقی

برخی از مهمترین نکاتی که جهت کار کردن با لیفتراک برقی اهمیت دارند عبارت هستند از :

  1. شناخت انواع لوازم یدکی لیفتراک برقی 

یکی از مهمترین نکاتی که شما جهت کار کردن با لیفتراک باید به آن دقت داشته باشید این است که لوازم یدکی لیفتراک را بشناسید. هر یک از لوازم یدکی که روی لیفتراک نصب شده ‌اند کاربرد مشخص شده ای دارند. بر همین اساس شما باید کاربرد و ویژگی های لوازم یدکی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید در مورد عملکرد آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید. در صورتی که تمامی بخش های لیفتراک را بشناسید متوجه عدم کارکرد هر یک از بخش ها می شوید. اگر متوجه شدید که یکی از بخش های لیفتراک به درستی کار نمی کند سریعا باید برای تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید.

  1. پوشیدن لباس محافظ برای لیفتراک برقی

یکی دیگر از نکاتی که جهت کار کردن با لیفتراک برقی اهمیت دارد این است که لباس محافظ بپوشید. محافظ دست، کلاه ایمنی و همچنین لباس های بازتابنده به عنوان مهمترین وسیله های ایمنی هستند. تجهیزاتی که مربوط به نوع محیط کار می باشند را باید بپوشید تا خطری شما را تهدید نکند. در واقع اگر شما لباس های محافظ را برای کار کردن با لیفتراک به تن داشته باشید خیالتان راحت خواهد بود که مشکلی برایتان به وجود نمی ‌آید.

  1. بررسی سرعت لیفتراک برقی

یکی دیگر از نکاتی که جهت کار کردن با انواع لیفتراک باید به آن دقت داشته باشید این است که سرعت مناسب لیفتراک را بررسی کنید. قطعات گیربکس لیفتراک و قطعات ادوات لیفتراک را از نظر کاربردی که دارند باید بررسی نمایید. پس از بررسی‌ های لازم متوجه می ‌شوید که هر یک از لیفتراک ها با چه سرعتی حرکت می کنند. با توجه به مکان و باری که می خواهید جابجا کنید باید سرعت مناسبی را برای لیفتراک در نظر بگیرید. اگر سرعت شما جهت جابجا کردن بار با لیفتراک بالا باشد امکان دارد بار های روی لیفتراک از روی لیفتراک به زمین بیفتند. به همین دلیل سرعت تان را همیشه باید تنظیم نمایید.

  1. بررسی لاستیک های لیفتراک

یکی دیگر از نکاتی که جهت کار کردن با لیفتراک برقی اهمیت دارد این است که لاستیک های لیفتراک را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. هر یک از لیفتراک ها لاستیک های متفاوتی دارند. این مسئله که لاستیک‌ ها توان زیادی برای جابجا کردن بار های متفاوت داشته باشند بسیار مهم است. اگر اطلاعاتی در مورد چک کردن کاربرد لاستیک ندارید بهتر است که به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه نمایید. تعمیرکاران تمامی استاندارد هایی که مربوط به لاستیک ها می باشند را در نظر می ‌گیرد و سپس اقدام به تعمیر یا تعویض لاستیک می نمایند.

حتما بخوانید:  انواع سایز لاستیک لیفتراک

های باربری 400x272 - نکات مهم هنگام کار با لیفتراک برقی

لیفتراک های باربری

  1. بررسی سیستم کارکرد لیفتراک برقی

یکی دیگر از نکاتی که جهت کار کردن با لیفتراک برقی اهمیت دارد این است که شارژ آن را مورد بررسی قرار دهید. این مسئله که لیفتراک ها به بهترین نحو ممکن کار کنند و سرعت مناسبی برای جابجا کردن بار های گوناگون داشته باشند بسیار مهم است. عملکرد هر یک از لیفتراک های برقی، به باتری و قدرت شارژ آنها بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *