مقالات

انواع و اجزای لیفتراک

 

انواع و اجزای لیفتراک

اگر به خوبی اجزای لیفتراک را بشناسید می توانید بهترین قطعات را برای لیفتراک خریداری کنید. لیست قطعات لیفتراک را باید به خوبی بررسی نمایید تا طبق نیاز لیفتراک هر یک از قطعات را بخرید. لیفتراک ها به صورت برقی، گازی و دیزلی تولید می شوند. هر یک از مدل های متنوع لیفتراک ها را باید از نظر کیفیت به خوبی بررسی کنید و سپس آنها را خریداری نمایید. در صورتی که قصد خریداری انواع لوازم یدکی لیفتراک راداری باید کاربرد و نحوه نصب آنها را بدانید. به طور کلی اگر اطلاعاتی در مورد نحوه نصب لوازم یدکی لیفتراک ندارید بهتر است که نصب آنها را به تعمیرکاران بسپارید. امروزه تعمیرکاران زیادی در این زمینه آموزش‌ های لازم را دریافت کرده اند و به بهترین نحو ممکن لوازم یدکی را روی لیفتراک نصب می کنند.

یدکی لیفتراک 400x140 - انواع و اجزای لیفتراک

لوازم یدکی لیفتراک

بیشتر بدانید :   انواع سایز لاستیک لیفتراک

آشنایی با اجزای لیفتراک

برخی از مهم ترین اجزای لیفتراک که باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت هستند از :

  1. قطعات موتور

قطعات موتور لیفتراک به عنوان مهمترین قطعاتی هستند که روی لیفتراک ها نصب می شوند. هر یک از قطعاتی که روی موتور لیفتراک نصب می گردند را باید از نظر کاربرد و عملکردی که دارند مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که قطعات موتور به عنوان مهم‌ ترین و اصلی ‌ترین قطعات لیفتراک های دیزلی، برقی و … شناخته می شوند. قطعات موتور در دسته بندی های گوناگونی تولید می گردند. بر همین اساس طبق نیاز موتور لیفتراک باید یکی از بهترین قطعات موتور را برای لیفتراک خریداری کنید.

  1. قطعات دکل
حتما بخوانید:  بررسی نحوه تعمیر و نگهداری از لیفتراک، قطعات سوخت و سیستم ترمز آن

قطعات دکل لیفتراک به عنوان مهمترین قطعات لیفتراک شناخته می شوند. این قطعات برای جابجایی بار اهمیت زیادی دارند. در صورتی که قطعات دکل لیفتراک دچار مشکل شوند باید سریعا آنها را تعمیر و یا تعویض کنید. قطعات دکل در تمامی لیفتراک ها نصب می شوند. توجه داشته باشید که زمان خریداری قطعات دکل لیفتراک باید برند تولیدی و کیفیت آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. این مسئله که قطعات دکل بر اساس استانداردهای بین المللی تولید شوند بسیار مهم است.

  1. اجزای لیفتراک برقی

قطعات برقی لیفتراک به عنوان مهمترین اجزای لیفتراک شناخته می‌ شوند. قطعات برقی بیشتر برای لیفتراک های برقی نصب می گردند. البته باید بدانید که لیفتراک های دیزلی و گازی دارای قطعات برقی هستند. قطعات برقی لیفتراک در دسته بندی های گوناگونی تولید می شوند. هر یک از آنها عملکرد مشخص شده ‌ای دارند. بنابراین برای خرید انواع قطعات برقی لیفتراک های باربری باید در مورد کاربرد و ویژگی های آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید.

  1. قطعات هیدرولیک

قطعات هیدرولیک لیفتراک به عنوان دیگر قطعاتی هستند که اهمیت زیادی برای لیفتراک ها دارند. قطعات هیدرولیک را می توانید در دسته بندی های گوناگونی مشاهده کنید که هر یک از آنها دارای کاربرد مشخص شده‌ ای هستند. دقت داشته باشید که برای خریداری قطعات هیدرولیک باید کیفیت آنها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید. قطعات هیدرولیک از جمله قطعاتی به شمار می ‌روند که روی لیفتراک های دیزلی، بنزینی و گازی نصب می شوند.

لیفتراک 300x300 - انواع و اجزای لیفتراک

قطعات لیفتراک

  1. اجزای لیفتراک و قطعات گیربکس

قطعات گیربکس لیفتراک را به عنوان دیگر اجزای لیفتراک می شناسند. قطعات گیربکس در تمامی لیفتراک ها به کار گرفته می شوند. هر یک از لیفتراک های باربری دارای گیربکس هستند که باید با استفاده از اجزای مشخص شده ای راه اندازی شوند. قطعات گیربکس نیز مانند دیگر قطعات دارای دسته بندی های گوناگون می باشند. شما دسته بندی های متفاوت قطعات گیربکس را باید مورد بررسی قرار دهید و سپس آنها را خریداری کنید.

  1. قطعات سوخت
حتما بخوانید:  نکات مهم هنگام کار با لیفتراک دیزلی

قطعات سوخت لیفتراک در بسیاری از لیفتراک ها وجود دارند. هر یک از لیفتراک ها دارای مخزن سوخت متفاوتی هستند. بر همین اساس باید نوع قطعات سوخت لیفتراک را از نظر کاربرد و عملکردی که دارند مورد بررسی قرار دهید و سپس آنها را برای لیفتراک های باربری خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *