مقالات

نکات مهم هنگام کار با لیفتراک دیزلی

نکات مهم هنگام کار با لیفتراک دیزلی

برای اینکه از لیفتراک دیزلی استفاده کنید باید به خوبی برخی از نکات را در نظر بگیرید. به طور کلی بهتر است بدانید که لیفتراک های دیزلی به عنوان بهترین لیفتراک هایی شناخته می‌ شوند که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌ گیرند. امروزه بسیاری از افراد لیفتراک های دیزلی را برای جابجا کردن بارهای متفاوت خریداری می‌ کنند. اگر می خواهید طول عمر زیادی از لیفتراک های دیزلی دریافت کنید باید در مورد تمامی نکاتی که مربوط به کارکرد این لیفتراک می باشد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

 

آشنایی با نکاتی جهت کار کردن با لیفتراک دیزلی

برخی از مهمترین نکاتی که جهت کار کردن با لیفتراک دیزلی اهمیت دارند عبارت هستند از :

های باربری دیزلی - نکات مهم هنگام کار با لیفتراک دیزلی

لیفتراک های باربری دیزلی

  1. شناخت انواع لوازم یدکی لیفتراک و نحوه راه اندازی لیفتراک

یکی از مهمترین نکاتی که زمان بررسی لوازم یدکی لیفتراک باید به آن دقت داشته باشید این است که راه اندازی آنها را بشناسید. برای امنیت بیشتر این مسئله اهمیت دارد که راننده زمان بار زدن از تمامی لوازم یدکی درون لیفتراک اطلاعات کافی داشته باشد. قبل از اینکه دستگاه را راه اندازی کنید باید تمامی کنترل ها را در دسترس قرار دهید. آینه ها و صندلی را در وضعیت مناسب بگذارید. بررسی کردن شرایط محیط کار یکی دیگر از نکاتی است که زمان راه اندازی لیفتراک باید به آن دقت داشته باشید.

حتما بخوانید : انواع لیفتراک ایرانی

  1. رانندگی در مسیر درست

هر یک از قطعات گیربکس لیفتراک و دیگر قطعات لیفتراک را زمان راه اندازی لیفتراک باید بررسی کنید. راننده لیفتراک باید دستگاه را در مسیر مشخص شده عبور دهد. راننده تمامی تابلوها و نشانه ها را با دقت باید مشاهده نمایید زمان ورود و خروج از ساختمان باید مراقب ارتفاع محموله بار باشید.

  1. اطمینان از موقعیت بار روی لیفتراک دیزلی

یکی دیگر از نکاتی که زمان کار کردن با لیفتراک دیزلی اهمیت دارد این است که مطمئن شوید محموله در جای درستی قرار گرفته است. محموله زمان جابجایی یک شیب ملایم به سمت عقب دارد. این مسئله را باید بررسی کنید تا مطمئن شوید بار از روی لیفتراک نمی ‌افتد. زمان بلند کردن بار باید به اشیای که بالای سرتان قرار گرفته اند دقت نمایید. محموله‌ های باری را که وضعیت بی ثبات دارند را به هیچ عنوان نباید حرکت دهید. در صورت لزوم از بند ایمنی و طناب استفاده نمایید.

  1. بررسی قطعات سوخت

یکی دیگر از نکاتی که جهت کار کردن با لیفتراک های دیزلی اهمیت دارد این است که قطعات سوخت لیفتراک را بررسی کنید. لیفتراک تنها باید در جایگاه مخصوص سوخت گیری نماید. زمان سوخت گیری، لیفتراک ها را باید خاموش نمایید. بهتر است که زمان سوختگیری لیفتراک هیچ نوع جرقه و شعله ای در محیط وجود نداشته باشد. سوختگیری لیفتراک در محیطی انجام می گردد که تهویه مناسب در آن مکان ایجاد شده باشد.

حتما بخوانید:  معتبر ترین مرکز تعمیرات و تهیه قطعات لیفتراک سپاهان

های دیزلی - نکات مهم هنگام کار با لیفتراک دیزلی

لیفتراک های دیزلی

بیشتر بخوانید :   انواع لیفتراک های خارجی

  1. شناخت خطرات مربوط به لیفتراک دیزلی

یکی دیگر از نکاتی که جهت کار کردن با لیفتراک دیزلی اهمیت دارد این است که از خطرات مربوط به قطعات و لوازم یدکی لیفتراک مطمئن شوید. از روی سطوح ناهموار، زمین های لغزنده و برآمدگی ها با احتیاط عبور نمایید. از روی زمین هایی که سست هستند باید با احتیاط رد شوید. در واقع اگر احتیاط را رعایت نکنید امکان دارد محموله بار از روی لیفتراک به زمین بیفتد. زمانی که به گوشه ها می رسید باید از بوق استفاده نمایید تا افرادی که در آن مکان هستند سریع کنار بکشند. در این صورت از بروز تصادف جلوگیری خواهد شد. فاصله مناسب و مطمئن را از دیگر لیفتراک ها حفظ نمایید. برای ترمز کردن و توقف نمودن باید فضای کافی در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت نمی توانید به راحتی لیفتراک را در مکان مناسب قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *